top of page
KUNDBEMÖTANDE: INSIKTER & TIPS
Här finner du alla våra blogginlägg där vi delar kunskap, insights, tips och spaningar som vi ser. Allt som handlar om att skapa fantastiska kundmöten. Prenumerera även på vårt nyhetsbrev Customer Insights så riskerar du inte att missa något som vi lägger upp.
Sök
9 jan.3 min läsning
Bli bäst på kundbemötande 2025 – Skapa nya vanor!
Det handlar inte om att ta jättekliv framåt. I stället ligger nyckeln i de små, konsekventa förbättringarna. Genom att bli lite bättre varje
4 nov. 20243 min läsning
Mystery Shopper: Så fungerar jobbet och så kommer du i gång
Har du någonsin funderat på hur bra kundupplevelser uppstår, eller på vad som faktiskt påverkar kvaliteten i kundservice? Som mystery...
18 okt. 20243 min läsning
Merförsäljning ger nöjdare kunder
Merförsäljning är något som kan öka både försäljning och kundnöjdhet om den används rätt.
19 aug. 20243 min läsning
Sälj hållbarhet: Strategier för ett grönare kundmöte i butik
2024 års Kundmötesbarometer visar tydligt hur viktigt det är att integrera hållbarhet i kundmötet. Läs om strategier för att lyckas med det.
23 maj 20244 min läsning
Kundbemötandets betydelse för köp
Även om konverteringen har minskat trots ett förbättrat kundmöte så ser vi andra viktiga parametrar som förbättras.
19 mars 20242 min läsning
Flügger Färg skräddarsyr sin service - Varje kund ses som unik
Flügger får utmärkelsen Fantastiska Kundmöten 2024 av Custitude. Läs om hur de arbetar för att skapa kundmöten i toppklass.
12 mars 20243 min läsning
Rituals sätter kunden i fokus med omsorgsförsäljning
Rituals toppar listan som bäst på kundmötet i årets Kundmötesbarometer. Därmed är de ett av tre företag som erhåller utmärkelsen...
30 jan. 20242 min läsning
Kundmötet i butik: En kraftfull konkurrensfördel i vår digitala tidsålder
Tekniska lösningar och digital effektivisering har länge imponerat på kunder och positionerat företag som moderna och flexibla inför våra...
3 okt. 20233 min läsning
Bra kundbemötande - Konsten att skapa positiva känslor
Målet med kundmötet är att skapa en bra känsla hos kunden. Här är tre känslor, du vill ge kunden, som gör ditt möte minnesvärt.
5 sep. 20232 min läsning
Teknikens effekt på kundmötet - Konvertering och Kundnöjdhet
Läs om hur digitaliseringen har kommit att förändra kundmötet och har gett nya förutsättningar för att skapa fantastiska kundupplevelse.
14 aug. 20232 min läsning
8 vanor som skapar minnesvärda kundupplevelser
Läs om 8 vanor som kommer att ta ditt kundbemötande till en ny nivå och skapa minnesvärda kundupplevelser
2 aug. 20232 min läsning
Öka kundnöjdheten med mystery shopping: Såhär fungerar det!
Att förstå och möta kundernas behov är en nyckelfaktor för framgång inom alla affärsverksamheter. Ett effektivt sätt att få värdefulla...
26 juni 20233 min läsning
Mystery shopping - så når ni resultat!
Fem effektiva sätt att arbeta med mystery shopping för att göra den till motorn i er kundmötesutveckling och skapa ett bemötande i toppklass
5 juni 20233 min läsning
Framgångsrecepten bakom Årets butikssäljare 2022 & 2023
Framgångsreceptet bakom Årets butikssäljare. Vad krävs för att skapa kundmöten som gör att man går från säljare till stjärnsäljare?
6 apr. 20233 min läsning
Så skapar du en kultur med kundfokus
Att ha kundfokus innebär att tänka på kunderna i allt man gör från produktutveckling och marknadsföring till kundservice och support.
28 mars 20234 min läsning
Fem steg till ett kundbemötande i världsklass!
Så skapar du ett kundbemötande i världsklass - ett möte som är personligt, relevant och minnesvärt.
26 jan. 20231 min läsning
Elon är bäst på kundmötet
Elon är bäst på Kundmötet i Kundmötesbarometern 2023 och får därmed utmärkelsen Fantastiska kundmöten
1 nov. 20221 min läsning
Välkomna på webinarie den 23 november
Den 23 november arrangerar vi på Custitude ett webinarie med fokus på att skapa kundfokus genom hela sin organisation. Ni kommer att få...
23 aug. 20221 min läsning
Custitude är stolt sponsor av Årets butikssäljare på Retail Awards 2022
Den 6 oktober går Retail Awards 2022 av stapeln och vår VD Lotta Eriksson sitter med i juryn när Årets butikssäljare ska koras....
23 aug. 20221 min läsning
Välkomna på webinarie den 8 september!
Sommaren lider mot sitt slut och vi tycker det är hög tid att kickstarta höstens kundmötesarbete. Därför anordnar vi ett webinarie den 8...
bottom of page