Bildeffekt.jpg

KUNDMÖTESBAROMETERN 2022 ÄR HÄR

Custitude lanserade 2021 en undersökning om kundmötets betydelse - Kundmötesbarometern. Undersökningen är utvecklad i samverkan med forskare vid CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet. Nu är den nya upplagan här, följ länken nedan för att ta del av insikter och rapport.

 

DE VIKTIGASTE SPANINGARNA
JUST NU

Dessa och många fler insikter och spaningar finner du i Kundmötesbarometern 2022

RELATIONEN ÄR VIKTIGARE ÄN PROAKTIVITETEN

Där vi tidigare sett att proaktivitet är angörande för konvertering, har det nu skett ett skift. I en tid då vi är svältfödda på mänskliga kontakter visar det sig att säljarens förmåga att skapa en relation till kunden är den viktigaste faktorn för ökad konvertering.

VARFÖR FYSISK BUTIK?

Den vanligaste anledningen att besöka fysisk butik visar sig återigen vara att få med sig en produkt direkt. Men vad vi också ser är att kunden sällan vet vilken produkt den behöver för att lösa sitt problem, här blir säljarens agerande avgörande för köp här och nu.

41%

En siffra som förvånade i föregående upplaga av Kundmötesbarometern men som nu blir bekräftad. 41% av kunder har ingen som helst kontakt med en säljare under sitt besök i fysisk butik.

3 AV 10

När kunden lämnar butiken utan att handla, väljer 3 av 10 kunder att direkt gå till en annan fysisk butik för att lösa sitt behov. Den främsta anledningen att lämna butiken var att man inte hittade produkten man sökte, eller inte fick den hjälp man behövde.

 

VILL NI VETA MER?

Vi älskar att prata kundmöte, och nu har vi ännu mer spännande data att använda oss av. Hör av dig så kollar vi hur det ser ut i din stad eller kedja!

lotta eriksson lågupplöst.jpg

LOTTA ERIKSSON

Grundare och VD

Kontakt: 

lotta.eriksson@custitude.se

070-790 90 78