top of page
Sök
  • Skribentens bildCustitude

Flügger Färg skräddarsyr sin service - Varje kund ses som unik

Uppdaterat: 18 apr.



Flügger är top3 på kundmötet i årets Kundmötesbarometer och erhåller därför utmärkelsen Fantastiska Kundmöten 2024 av Custitude. Så här säger en av deras kunder: ”Säljaren var kunnig, objektiv och gav mig även ytterligare insikter i detalj om mitt tilltänkta projekt utan onödiga upprepningar och försäljningstvång. Det var en fantastisk upplevelse att konsultera och få mer än bara en produkt.”

 

Vi har intervjuat Johannes Karlsson, landschef för Flügger Sverige, för att få hans syn på vad det är som gör att de lyckas skapa kundmöten i toppklass.

 

Hur känns det att få den här utmärkelsen?

Det är fantastiskt kul att bli uppmärksammade för den höga servicen vi levererar till våra kunder ute i våra butiker. Känner mig glad och stolt över våra fantastiska medarbetare runtom i landet. 


Vad tror du det är som gör att ni lyckas så väl i era kundmöten?

Vi ser varje kund som unik med olika behov och anpassar vårt kundmöte utefter detta. Vi producerar själva färgen, spacklet och verktygen vi säljer. Detta gör att vi har bra kunskap om produkterna och kan då ge en bra rådgivning till våra kunder.

 

Hur arbetar ni för att fortsatt hålla en hög nivå på kundmötet?

Genom att utbilda vår personal kring våra produkter och ha en kontinuerlig dialog kring hur vi skall bemöta våra kunder och erbjuda dem en förstklassig service så att de har Flügger i åtanke nästa gång de skall måla om.

 

Hur arbetar ni för att nå ut i alla butiker?

Genom en tät dialog mellan chef och medarbetare är vårt mål att ge våra anställda förutsättningar för att lyckas. Även viktigt med utbyte av erfarenheter och kunskap mellan kollegor i hela organisationen.

 

Hur tror du att förväntningarna på det fysiska kundmötet i butik kommer att se ut i framtiden?

Jag är övertygad om att kravet på service kommer höjas i framtiden. Väljer man att som konsument göra sina inköp i en butik i stället för online så har man förväntningar på att få en bra service med rådgivning och hjälp till att välja ut rätt material för sina måleriprojekt.

 

Om du måste välja en faktor som ni anser vara viktigast för att lyckas väl i sina kundmöten. Vad skulle du säga att det är?


Ha i åtanke att varje kund som kommer in i butiken är unik med olika behov. Därför är det av största vikt att vi skräddarsyr vår service utefter kundens behov.

 

Om Flügger

Flügger Sverige AB är en av Sveriges ledande färgtillverkare, med en historia som sträcker sig tillbaka till 1783. Flügger har ett komplett målerisortiment med egen tillverkning av färg, spackel, lim och verktyg. Med deras helägda butiker och ett stort antal återförsäljare finns de idag på cirka 100 platser runtom i Sverige.

74 visningar0 kommentarer

Kommentare


bottom of page