top of page

Människorna gör skillnaden – därför lyckas Glitter i kundmötet

  • Skribentens bild: Custitude
    Custitude
  • 25 sep.
  • 2 min läsning
ree

Glitter är ett bland top 3 företag i årets kundmötesbarometer och erhåller därför utmärkelsen Fantastiska Kundmöten 2025. För Glitter är utmärkelsen mer än ett pris. Det är ett kvitto på det dagliga arbetet med att alltid sätta kunden i fokus. – Det här betyder mycket för oss eftersom det visar att vårt engagemang och vår nyfikenhet i mötet med kunderna verkligen gör skillnad, säger Peter Hedberg, Nordisk försäljningschef på Glitter.


Nyckeln till framgång: genuina möten

Glitter tror att hemligheten bakom deras framgång ligger i det personliga mötet. – Vi möter varje kund med genuint intresse och nyfikenhet. Vårt mål är att skapa en upplevelse som känns personlig och värdefull – inte bara en transaktion, berättar Peter.

De viktigaste framgångsfaktorerna sammanfattar han i tre punkter:

  • Engagerade medarbetare som är stolta över sitt arbete.

  • Kundens perspektiv först i alla beslut.

  • En vinnande kultur och en strävan efter ständig förbättring.

Vardaglig träning och digitala verktyg

För att stärka kundmötet har Glitter utvecklat en kombination av kontinuerlig uppföljning och digitala utbildningar. Med hjälp av övningar kan teamen fokusera på de delar de behöver utveckla vilket skapar både kontinuitet och verktyg för att alltid växa i kundmötet.

– Kundmötet är vår viktigaste framgångsfaktor. Därför pratar vi om det hela tiden och kopplar det direkt till försäljning och nyckeltal. När alla medarbetare delar samma fokus och värderingar blir kundupplevelsen en stark konkurrensfördel, säger Peter.


Blicken framåt – aldrig nöjda

För Glitter handlar framgång inte om enstaka satsningar, utan om att hela tiden vilja bli bättre. Med regelbunden uppföljning och kundfeedback säkerställs att utvecklingen aldrig stannar av.

Framåt ser Peter en tydlig trend: det fysiska kundmötet blir ännu viktigare. – Kunderna förväntar sig en personlig och meningsfull upplevelse i butik. Vår roll blir att möta dem med engagemang, inspiration och äkta närvaro. Vår roll är att skapa ögonblick som gör skillnad.


Människorna gör skillnaden

När allt kommer omkring är det medarbetarna som är Glitters största styrka. – Den absolut viktigaste faktorn för oss är engagerade och nyfikna medarbetare. Det är människorna som gör skillnaden, avslutar Peter Hedberg.


Om Glitter

Glitter är en smyckes och accessoar kedja med 160 butiker i Norden samt e-handel. Glitter grundades år 1992 och är en del av Bergendahl Fashion som ägs av Bergendahl & Son AB

 
 
bottom of page