Custitude fick äran att gästa det digitala eventet Framtidens Retail där fokus låg på kundupplevelse, kundmötet och hur digitalisering påverkar dessa. Inte minst fick vi dela det vi på Custitude kan bäst, det fysiska kundmötet och vad som driver lojalitet och köp. I detta inlägg tänkte vi delar våra fyra viktigaste reflektioner från det timmes långa digitala eventet
Klicka på bilden ovan om du vill se eventet i sin helhet.
Våra fyra viktigast spaningar är följande:

Den lojala kunden - Är lättare att bygga genom det mänskliga mötet. Det är alltid det senaste mötet som gäller. Det räcker inte att ha varit bra förut, vi måste leverera återkommande mänskliga och genuina kundmöten.
Relationer och transaktioner - Ibland vill vi lösa ett problem, snabbt. Men ofta har vi behov av kontakt. Vi behöver fråga, vi vill få inspiration eller ett råd. Vi vill träffa någon som är genuin och vill lyssna på mig. Här blir relationen avgörande för kundens upplevelse av varumärket.
Retailreborn - En pånyttfödelse av fysisk handel. Vilken roll ska den fysiska handeln ha och vad blir då butikssäljarens roll. När IT-lösningar förenklar på ett plan skapas det nya möjligheter i mötet med kunden. Vi ser redan nu i kundmötesmätningar att ett skifte är på gång.
När något går fel - För e-handeln är detta ofta den enda mänskliga interaktionen. Den blir då avgörande för upplevelsen av varumärket, och i den fysiska handeln behöver säljaren ha mandat att lösa frågan direkt.
Vi hjälper våra kunder att mäta och förstå kundmötets betydelse för att driva lojalitet och köp, vill ni veta hur vi kan hjälpa er? Hör av er!
Comments