google-site-verification=K9xmZA0C4Ktrc14xXtwBvAqWpvXFuyNbGUS0bFGU8dY
top of page

INSIGHTS

Här finner du alla våra blogginlägg där vi delar kunskap, insights, tips och spaningar som vi ser!

Om kundmötet: Text

Missade du Framtidens Retail? Vi summerar!

Custitude fick äran att gästa det digitala eventet Framtidens Retail där fokus låg på kundupplevelse, kundmötet och hur digitalisering påverkar dessa. Inte minst fick vi dela det vi på Custitude kan bäst, det fysiska kundmötet och vad som driver lojalitet och köp. I detta inlägg tänkte vi delar våra fyra viktigaste reflektioner från det timmes långa digitala eventet Klicka på bilden ovan om du vill se eventet i sin helhet. Våra fyra viktigast spaningar är följande: Den lojala

Vår VD Lotta Eriksson gästar Kamoja-podden

I Lisa Ekströms pod får vi tjuvlyssna på inspirerande samtal mellan henne och sin gäst, och uppmuntras till att kamoja (stjäla/knycka) goda idéer som diskuteras. Custitudes VD och grundare Lotta Eriksson gästade Kamoja-podden tidigare i år och i samtalet berörs allt från vad det krävs för att skapa riktigt bra kundservice och vikten av att skapa snackisar bland kunder och i branschen. Klicka på bilden nedan för att komma till avsnittet. Trevlig lyssning! #kundmöte #customerat

"Jag vill bara titta"

Säljare i butik är säkerligen bekanta med denna vanliga term, och vi upplever att detta svar från kunder kan vara trixigt att bemöta. I denna text ger vi dig konkreta tips på hur du kan bemöta detta, och till och med överraska kunden. Vi respekterar att kunder ibland bara vill kika runt, men detta frånsäger inte ansvaret för säljaren att bry sig om kunden, tvärtom! Vad svarar man då om en kund bara vill titta? "Ja men så bra, låt oss titta tillsammans!" Varför inte berätta om

Varför lämnar kunden butiken utan att handla?

Varför väljer man som kund att lämna en butik utan att handla, trots att butiken har en produkt som man söker? Vi har ställt denna fråga till mer än 2000 personer och det visar sig att det kundmöte kunden får är avgörande för om kunden väljer att stanna kvar och handla eller lämna butiken. "Säljaren verkar inte intresserad av mig som kund och vill knappt sälja produkten till mig." Detta är något vi hör om på flera håll, ett bristande engagemang som upplevs som ett ointresse i

Kundmötet under en pandemi

Besök i den fysiska butiken har onekligen minskat med den rådande pandemin, men de kunder som tar sig till butiker, vad söker dem efter i sitt kundmöte? Nu mer än någonsin värdesätter kunden trygghet vid sina besök butiker. Hur bevarar man då kundmötets kvalitet samtidigt som personal och kunder ska känna sig trygg? Vår medgrundare Joakim Swärd tipsar om detta nedan. "Tänk på att respektera avståndet och att säkra att alla känner sig trygga. Men den största utmaningen är att

Spelar kundmötet i fysisk butik någon roll längre?

Blir inte allt bara e-handel? Vad ska den fysiska butiken ha för någon roll? Många frågor cirkulerar idag kring den fysiska butikens roll i retail-landskapet. Vi tror oss veta vem som har svaret på dessa frågor - kunden. Kundmötesfrågor är det roligaste vi vet, och vi vet också att när vi samlas runt just kundinsikter blir det mesta enklare. Det gäller mer än någonsin - vikten av ett kundmöte som upplevs som engagerat, intresserat och personligt. När man lyckas leverera detta

Om kundmötet: Blog2
bottom of page