Sök
  • Custitude

Varför lämnar kunden butiken utan att handla?

Uppdaterad: 10 dec 2020

Varför väljer man som kund att lämna en butik utan att handla, trots att butiken har en produkt som man söker? Vi har ställt denna fråga till mer än 2000 personer och det visar sig att det kundmöte kunden får är avgörande för om kunden väljer att stanna kvar och handla eller lämna butiken.


"Säljaren verkar inte intresserad av mig som kund och vill knappt sälja produkten till mig."


Detta är något vi hör om på flera håll, ett bristande engagemang som upplevs som ett ointresse i kunden. Utrymme för stor utvecklingspotential enligt oss, som vi vet leder till ökad försäljning.



Här är de tre främst förkommande anledningar som våra respondenter angav till varför de lämnar en butik utan att handla även om produkten de söker finns där:


När det gäller konvertering så är det för oss uppenbart att små ansträngningar för säljaren gör stor skillnad för kunden. Kom ihåg att varje kund är viktig, och att de kommit till just din butik av en anledning. Varje intryck spelar roll och vi på Custitude kan hjälpa dig och din butik till att förstå just era kunder.




#kundmöte #customerattitude #custitude

63 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
 

08-284488

  • Facebook
  • LinkedIn

©2021 av Custitude

Sekretesspolicy