DIGITALT BUTIKSLEDARPROGRAM
- Minnesvärda Kundmöten
Träningar att göra direkt med kund
Engagerar hela säljteamet
100% digitalt - onlinebaserat lärande
Customer Relation Academy presenterar Minnesvärda Kundmöten. Ett butiksledarprogram som engagerar hela säljteamet i att hållbart förbättra kundbemötandet över tid.
Målsättningen med butiksledarutbildningen är att skapa kundmöten som håller en hög och jämn nivå, kundmöten som blir minnesvärda och ger ökad försäljning.
Programmet ger butikschefen kunskap i:
-
Hur hen kan påverka kundens upplevelse i kundmötet och skapa ett möte som sticker ut – ett möte man minns
-
Hur hen engagerar sitt team i att utveckla sitt kundmöte. Hur hen får med sig alla och skapar en förändring som håller i.
Pris: 3495 kr ex moms/deltagare
Medlem i Svensk Handel: 2995 kr ex moms
Vid fler än 10 deltagare, kontakta oss på info@custitude.com
8 utbildningsmoduler för butikschef
Kundmötets betydelse för konvertering och kundnöjdhet är svår att argumentera mot. Men för att lyckas räcker det inte att vara bra ibland utan man behöver vara bra för alla – alltid. Ska man uppnå det krävs att man har alla medarbetare med sig på tåget. Alla behöver förstå vikten av kundmötet och hur de kan påverka kundens upplevelse. Det här utbildningsprogrammet sätter fokus på att utbilda butikschefer/butiksägare till att utveckla kundmötet tillsammans med sitt team – ett kunddrivet ledarskap.
Programmet innehåller 8 digitala utbildningsmoduler som pågår i 16 veckor. Du väljer själv när och hur du vill ta till dig av materialet. Modulerna är inriktade på att stärka butikschefen i sin ledarroll med kunskap samt ge uppdrag att träna med sitt team i vardagen. Modulerna innehåller en genomgång med viktiga moment i kundresan samt flertalet olika övningar som man som butikschef ska göra tillsammans med sitt team för att ta sina kundrelationer till nästa nivå. Varje modul innehåller också ett kapitel om kunddrivet ledarskap. Det vill säga hur man som ledare engagerar sitt team i den här utvecklingsresan.
Utbildningsledare
Lotta Eriksson, VD Custitude. Lotta är en "kundmötesnörd" med över 20-års erfarenhet av att bedriva kundmötesutveckling inom handeln.
Angela Nihlén, Marknadschef Custitude. Angela har en bakgrund inom organisationsutveckling med fokus på företagskultur och har ett stort intresse för just ledarens roll i att förändra invanda mönster och beteeenden.
Hennes första extrajobb, på ett familjeägt hotell, hade hon redan som 14-åring där hon lärde sig vikten av att alltid ha kunden i fokus men aldrig någonsin glömma att resultatet också räknas. Hon har erfarenhet från hotell, restaurang, bank, finansbolag, butiksdrift , varuhuschef, kund-mötesutveckling och är grundare av Custitude AB där hon idag är VD.
Lotta Eriksson
"Att bidra till att skapa riktigt bra kundmöten är det roligaste jag vet. En kundmötesnörd kanske man kan kalla det."
Angela Nihlén
"Det är en sak att själv vara bra på kundmöten. Det är en annan sak att leda andra till att bli bättre i sina. Med rätt verktyg kan man skapa magi och en förändring som håller i."
Angela har jobbat med fled företagskultur och organisationsutveckling i flera år. Däribland har många gånger ledarskapet stått i fokus när det gäller att få till förändrade beteenden. Intresset för hur man motiverar och engagerar andra till att våga göra saker på andra sätt har alltid varit något som intresserat mig.
Testa en träning från utbildningen!
Utbildningen varvas med utvalda träningar för att ge möjlighet att öva tillsammans med teamet på olika delar i kundmötet. Alla träningar går att göra direkt på kund i butik och är till för att skapa nya vanor i kundmötet som tar kundupplevelsen till nya nivåer.
Här bjuder vi på en övning från butiksledarprogrammet som ni kan testa för att få en bättre förståelse för hur de kan se ut.