top of page
Sök
  • Skribentens bildCustitude

Elon är bäst på kundmötet

Uppdaterat: 26 juni 2023


''Snabbt välkomnande och trevligt bemötande direkt när jag kom in i butiken. Trevlig

personal och duktig försäljare. Lyckades sälja en extra produkt till mig som inte alls var planerad." Skriver en kund.



I årets Kundmötesbarometer är det elektronikkedjan Elon som toppar listan, i Sverige, med bästa kundmötet.


”Det här är verkligen ett otroligt fint bevis på det fantastiska arbete alla våra medarbetare i butik gör varje dag. Vi tror på den fysiska butiken och det viktiga kundmötet som sker där och fortsätter att satsa på att utvecklas för att bli ännu bättre”. Säger Stefan Lebrot, VD för Elon Group.


Undersökningen utgår från ett kundperspektiv och fokuserar på själva kundmötet, interaktionen med säljaren. 360 personer har registrerat sina egna, privata besök i fysisk handel under perioden november-december 2022. Totalt 1175 besök. Det ingår både besök där ett köp skett och besök där kunden lämnat butiken utan att handla.



14 visningar0 kommentarer
bottom of page