top of page

Mystery shopper som jobb! 

Vad roligt att du är intresserad av att jobba extra som mystery shopper hos oss på Custitude. Vi är ständigt på jakt efter fler vassa shoppers, till vårt team i Sverige, som är intresserade av kundmötet.

 

Innan du går vidare och registrerar dig, för att göra spännande uppdrag, vill vi gärna att du läser igenom de nedanstående steg punkter om hur processen går till. 

  • Vi jobbar på uppdrag av kunder, bland annat i retail-branschen, och arbetet som Mystery Shopper innebär att anonymt och opartiskt observera kundmötet. Här kan du läsa mer om vad jobbet innebär. 

  • När du har registrerat din profil, angett din adress och önskat arbetsområde kommer det förslag på uppdrag i din närhet.

  • När du ser ett uppdrag du är intresserad av skriver du en personlig ansökan om varför du passar för det uppdraget. 

  • Vi återkommer sedan med bekräftelse av tilldelat uppdrag och en manual för hur uppdraget ska utföras. Det är viktigt att läsa igenom manualen noga och kontakta oss om du har några frågor eller om det är något som är oklart. 

  • Efter utförd observation väntar en rapport på dig som ska fyllas i och skickas in till oss på Custitude. Vi vill kunna ge våra kunder så mycket användbar data och feedback som möjligt. Därför är det viktigt att du tar dig tid att fylla i rapporten så utförligt som du kan. 
     

  • Ersättning varierar beroende på uppdragets omfattning. Du kan se ersättningen för respektive uppdrag vid listan för tillgängliga uppdrag, när du är registrerad som shopper hos oss.
     

  • Rapporten du skickar in blir ett underlag som allt från butikschef, regionchefer och ledning, hos våra kunder, får ta del av. Den utgör också grunden för en omfattande rapport vi på Custitude knåpar ihop!

Du är nu ett steg närmare! Innan du registrerar dig är det viktigt att läsa vad vi förväntar oss av våra shoppers.

VÅRA FÖRVÄNTNINGAR PÅ DIG

FÖRBEREDD

Du läser och förstår instruktionerna inför ditt uppdrag, har koll på datum för utförande och planerar dina uppdrag i god tid för skapa ett genuint och trovärdigt scenario.

ANSVARSFULL

Du ser till att dina uppdrag utförs enligt plan och i tid. Du tar ansvar för att meddela om du får förhinder eller andra problem. Det är enkelt att komma i kontakt med dig före, under och efter utförda uppdrag.

PÅLITLIG

Du förstår syftet med det du och Custitude gör, du är intresserad av resultaten och vill att kunden ska kunna utvecklas av dina svar. Genom dina välskrivna rapporter med konstruktiv och relevant feedback utvecklar vi tillsammans kundmötet för våra kunder.

kontaktperson på Custitude för våra mystery shoppers

"Vi är så glada att ha dig här! Vi på Custitude brinner för att utveckla kundmötet, och för att göra detta behöver vi samla in data - mycket data! Där behöver vi din hjälp. Läs igenom hur det går till för att registrera sig och vad vi förväntar oss av våra Mystery Shoppers."

- Linnea Rohnström, Projektledare

Berättelser från vårt kundmötesteam

"Det bästa med att vara Mystery Shopper är att jag får vara med och hjälpa företag så att de kan vässa sitt kundbemötande. Det är fantastiskt kul att få upp ögonen för nya företag som jag annars inte skulle noterat!"

- Emma, Mystery Shopper

bottom of page