INSIGHTS

Här finner du alla våra blogginlägg där vi delar kunskap, insights, tips och spaningar som vi ser!

 

Custitude är stolt sponsor av Årets butikssäljare på Retail Awards 2022

Den 6 oktober går Retail Awards 2022 av stapeln och vår VD Lotta Eriksson sitter med i juryn när Årets butikssäljare ska koras. Beskrivning av säljaren är följande: "Årets butikssäljare visar på ett framgångsrikt säljresultat och ett kundbemötande som bidragit till företagets positiva utveckling. Priset har skapats för att främja enskilda insatser som ger resultat för företaget och för att lyfta fram goda föredömen inom branschen." Vad tror du, är det någon i din butikskedja

Vi välkomnar Emma Nordqvist till Custitude

Vi fortsätter att utöka vårt team på Custitude och välkomnar denna gång Emma Nordqvist i rollen som bemanningskoordinator. Hon kommer främst att arbeta med våra Mystery Shoppers för att stötta och utveckla dem i sitt dagliga arbeta. Emma kommer senast från Astra Zeneca och har tidigare erfarenhet av retail och sälj. Vi är så glada över att ha med Emma i vårt team och tillsammans kommer vi utveckla vårt kundmötesteam för att säkra ännu bättre data och reflektioner till våra k

Vi välkomnar Julia Schramm till Custitude

Ny årstid, ny kollega. I höst har vi på Custitude fått äran att stärka upp vårt team med Julia Schramm, som kommer att arbeta hos oss som Bemanningskoordinator. I rollen kommer hon stötta och utveckla våra Mystery Shoppers i deras dagliga arbete att observera våra kunders kundmöten. När hon inte är här på kontoret studerar hon ekonomi vid Mälardalens Högskola. Vi är så glada att ha henne med i teamet och ser fram emot en fartfylld höst! #custitude #kundmötespartner #kundmöte

Vad värdesätter kunder i fysisk butik under en pandemi?

I en artikel publicerad i Tidningen Market ger vi sju tips för att vässa kundmötet under en pandemi, med data hämtad från Kundmötesmarometern. När nästan hälften av kunder som besöker fysisk butik inte har någon kontakt med säljare blir andra delar ännu viktigare för att kunden ska få en bra kundmötesupplevelse. Trygghet, tydlighet och tillgänglighet Kunder efterfrågar nu tydliga direktiv, regler och förhållningssätt som är enkla att följa vid sina besök. Lika viktigt visar d