SECRET SHOPPING
Hemliga kundbesök som utvärderar service och bemötande i sanningens ögonblick.
Secret shopping eller mystery shopping, som är det vanligaste namnet, ger er insikter i hur ert kundmöte ser ut från kundens perspektiv och blir ett underlag för att vidta förbättringsåtgärder. Metoden är beprövad och används av företag i olika branscher. Det kan till exempel handla om mäklarföretag, bilhandlare, apotek, museer, banker eller hotell eller en restaurang. Alla platser där det finns ett kundmöte.
De flesta som använder metoden gör regelbundna och återkommande mätningar. Ofta flera gånger per år. Resultatet återkopplas till medarbetarna och särskilda fokusområden väljs ut för att säkerställa att man hela tiden arbetar med utveckling. Secret shopping ger på så sätt också en ständig påminnelse om att mötet med kund och kundens upplevelse är det allra viktigaste.
Läs mer om hur det går till under mystery shopping.
Eller ladda ner vår guide Förstå besökarna som inte handlar för att läsa mer om metoden.